Thailand and the beautiful Similan Islands - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Rogier Koops - WaarBenJij.nu Thailand and the beautiful Similan Islands - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Rogier Koops - WaarBenJij.nu

Thailand and the beautiful Similan Islands

Door: Rogier Koops

Blijf op de hoogte en volg Rogier

05 April 2014 | Myanmar, Mandalay

Thailand and the beautiful Similan Islands.





*for english read below

~~~~~~ Dutch ~~~~~

Thailand en de prachtige Similan Islands.

Na een lange nacht eindelijk aangekomen in Bangkok. Als een kind zo blij zat ik in de trein van het vliegveld, me te verheugen op al het straat eten waar Thailand zo bekend om staat. Met een hongerige maag zat ik om 05:00 uur op Bangkok centraal lekker te genieten van me eerst Thaise noedel soep. De metro ging pas om 06:00 uur open dus ik moest nog even wat tijd overbruggen op het station.

De eerste dagen in Bangkok waar echt heel erg wennen. Alle luxe, commercie, dure prijzen en alle drukte van een grote westerse stad. Even heb ik gedacht dat het einde van m'n reis er aan komt, maar dat is gelukkig nog niet zover. Mijn verblijf in Bangkok werd zeker een stuk aangenamer gemaakt door, Fuse, eigenaar van een koffie tentje, om de hoek bij mijn Hostel. Leuke fact, hij heeft zn baan als bankier opgezegd en is zonder enige ervaring, met behulp van youtube, in de wereld van koffie gedoken. Life the asian dream;)! Elke dag ging ik wel even langs voor een heerlijke espresso en leuke gesprekken over koffie en zijn koffie tentje!

Mijn eerste missie in Bangkok, mijn visum aanvragen voor Myanmar. Dat ging eigenlijk heel soepel en naar 3 werkdagen kon ik mijn paspoort met visum weer ophalen. Weer eentje erbij voor mijn groeiende verzameling. Mijn tweede missie, een plan maken voor de komende weken, ik heb immers een 30 dagen visum voor Thailand en daar wou ik graag nog even gebruik van maken! Iets wat ik heel graag wou doen tijdens deze trip was duiken en mijn duik certificaat halen! Dus naar wat google had ik mijn plan gemaakt en geboekt. Een 5 daagse duiktrip op een boot naar de Similan eilanden.

Na een nachtbus van Bangkok naar Khao Lak begonnen Rebecca(mijn duik maatje) en ik aan onze theorie cursus voor onze Padi openwater bij Similan Diving Safaris. De ochtend erna hebben we samen met Lisa (onze instructrice) een proef duik gemaakt in het zwembad. Dat was wel even wennen, maar het beloofde veel goeds voor onze duik trip. De zelfde dag vertrokken per minibus naar de boot vanwaar we onze duiktrip zouden beginnen! Samen met 20 andere duik fanaten en een leuke Thaise crew vertrokken we naar de eilanden.

Wauw, de eerste ochtend deed ik mijn ogen open en zag ik een paradijselijk eilandje voor me. Eenmaal echt wakker, even een klein ontbijtje op het dek gegeten met de opkomende zon voor ons, klaar voor de eerste briefing, 06:30, voor onze eerste duik. Totaal maken we 4 duiken per dag, de eerste om 07:00 uur en om de dag een nacht duik om 19:00 uur. Lange dagen maar wat een geweldige ervaring! Na elke duik staat er echt heerlijk Thais eten te wachten op ons. Dat er zoveel leven is in de oceaan kon ik me echt niet voorstellen. De mooiste momenten waren toch wel de baby walvishaai bij Richelieu Rock(3,5m), de stingarray mantra, het zeepaardje, de Nemo vissen(mijn nieuwe kleine vriendjes), de leeuw vissen, de grote koralen en de grote scholen van Barracuda's, Trevallies, Trigger vissen die maar om je heen blijven zwemmen, geweldig!

Onze instructrice was geweldig en heel enthousiast om ons de onder water wereld te laten zien. In de meest rare schuilplaatsen kon ze ons de kleinste diertjes aanwijzen. Het was een geweldige trip dankzij alle vrienden aan boord, de collega duikers, duikmeesters, instructeurs en de hele boot crew waarmee we veel lol hebben beleefd. Naar 5 nachten op een boot, een paar parel witte stranden waar we tussen het duiken heen mochten, heel veel vissen, een duik naar 31,5m en een geweldige ervaring en Padi certificaat rijker was het tijd om weer terug te gaan naar het vaste land. Het is zeker niet de laatste keer dat ik de overige 73% van de planeet ga verkennen!

De laatste dagen van mij tijd in Thailand heb ik doorgebracht in Khao lak. Een paar dagen op de scooter door de binnenlanden gereden en samen met een aantal vrienden hebben we nog een paar leuke dagen gehad in het zwembad, aan het strand en in de club! 15 maart was het dan zo ver, weer terug in de bus naar Bangkok om 16 maart met het vliegtuig naar weer een nieuwe bestemming te gaan, één waar ik al lang naar uit heb gekeken! Myanmar!

Ik zie aan de teller dat mijn blog door veel mensen gelezen wordt! Erg leuk, laat ook vooral een reactie achter, onderaan deze pagina! Ondanks het vele reizen en het weinige contact ben ik Thuis zeker niet vergeten!

In het volgende deel mijn avonturen in Myanmar!


Till we meet again!


~~~~~~ English ~~~~~~


Thailand and the beautiful Similan Islands.

Finally I arrived in Bangkok, after a bus, a long day in Chennai and a short night flight to Bangkok. Sitting in the first morning train towards the city, I was clapping my hands, happy and looking forward to all the street food where Thailand is so famous for. Around 05:00 AM hours I arrived and went straight to the first noodle soup shop at the station.

Honestly speaking, Bangkok shocked me at first, the commerce, luxery, high prices and all the usual stuff of a modern western city! I thought for an moment that my trip will end soon, but luckily that isn't the case! My stay in Bangkok was made a whole lot pleasanter by, Fuse, a owner of a local coffee shop. I dropped by his shop, at least once a day for a great espresso and good talks about coffee and his shop. Also an other pleasant surprise was meeting up with an old friend from my ESN time in Haarlem, Linda Lundberg! She was in Bangkok with her boyfriend Ingar. We spend some evenings together having some food and a drink!

My first mission in Bangkok, getting a visum for Myanmar. That went surprisingly very smooth and it costed me only 2 hours in total, applying and picking up. My second mission, making s plan for the comming two weeks I planned between bangkok and my flight to Myanmar. Something that I really wanted to do was getting my diving certificate. So after some googling I booked a 5 day live aboard diving trip to the Similan Islands.

After I picked up my visa I took a bus to Khao Lak, the morning I arrived, Rebecca(my dive buddy for the trip) and me started the Padi theory course at our diving school, Similan Diving Safaris! After an intense day and a nightly pool dive with some friends from the hostel I finally went to bed. The next morning, fresh as ever we started with our first pool dive in a local pool together with our instructor, Lisa! It was a bit strange at start but we got used to it pretty soon. The same day we left by minibus to the boat to finally start our 5 day dive trip! Together with 20 diving enthusiast and a great Thai boat crew we set direction to the Similans.

That morning I woke up with a smile and a paradise island in front of my window. After a small breakfast, with the rising sun shinning in my face, we had our first briefing. 06:30am briefing and 07:00am first dive of the day. In total we made 4 dives a day and every other day we had a night dive at 19:00pm. Long days but after every dive, food was served to feed our hungry stomachs. And what was the food delicious, really something to look forward to every time again!

Our dive instructor Lisa was amazing. She showed us the under water world with all her passion. Even in the smallest holes she could find something interesting to show us. Wow what an amazing experience! To summarise it, the Whale Shark(baby one, 3,5m), Seahorse, Matra Stingray, Lion fishes, Ghost pipe fish, beautiful corals, a dive to 31,5m, (blown up)Puffer fishes and the big schools of Trevallys, Barracuda's and Trigger fishes swimming around you, are the highlights of this trip! I've got my Padi in the pocket and it, for sure, will not be the last time I discover some more off the remaining 73% of oceans and waters on this planet.

The last days in Thailand I spend in Khao Lak, relaxing, clubbing, swimming and driving around on a scooter! The 15th of March I left with the Night bus to Bangkok and the next morning I flew to another Highlight on this trip, Myanmar! I am really looking forward to it and I hope to find some off the magic back, that I left behind in India!

Next time, my adventures of Myanmar!

I see true the counter on my blog, that many people enjoy reading it! Thanks for that, makes me want to keep on writing! Feel free to leave a reaction/message behind, at the bottom of this page!

Till we meet again!

  • 05 April 2014 - 19:29

    Benedikt India:

    nice blog and pictures, Rogier! i see you are enjoying your travels! i miss the good times in india!
    cheers

  • 06 April 2014 - 18:46

    Trees Jansen:

    Hoi Rogier,

    Wat een geweldig verslag heb jij ervan gemaakt.
    Het is leuk om jouw belevenissen te mogen delen.En je duikervaringen pakt ook niemand jou af.
    Wij wensen je nog veel plezier en mooie ontmoetingen op deze aardbol.
    Vele groeten , ook van Henny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rogier

Als klein kind, 4 maanden werd ik al meegenomen naar spanje. Mede dankzij mijn ouders ben ik gek op reizen. Na 5 maanden in Zweden te hebben gewoond en 4 maanden in Oostenrijk ben ik altijd weer opzoek naar een volgend avontuur.

Actief sinds 12 Sept. 2013
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 9479

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 31 Augustus 2014

Azie 2013 / 2014

Landen bezocht: